Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj turistického programu v podniku Znovín Znojmo
Mahrová, Petra ; Moncman, Jana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možným rozvojem turistického programu společnosti Znovín Znojmo, a.s. se sídlem v Šatově ve Velkopavlovické vinařské podoblasti. Pro splnění stanoveného cíle byla důležitá analýza vybrané společnosti s primárním zaměřením na turistické programy a aktivity společnosti. Analytická část vymezuje podstatné souvislosti pro tvorbu a realizaci nového turistického programu. Vlastní návrh rozvoje turistického programu v rámci vybraného regionu zahrnuje návrh vhodné turistické aktivity spojující víno a místní zajímavosti. Realizace tohoto záměru zajistí zvýšení konkurenceschopnosti a množství zákazníků dané společnosti v uvedené podoblasti.
Wine tourism in Turkey
Tanriverdi, Kutay
Prozkoumání vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice je klíčové pro pochopení toho, jak ovlivňuje cestovní ruch ekonomiku těchto zemí. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vývoj, výzvy a potenciál vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice, s využitím jak teoretických poznatků, tak praktických strategií. Tato studie využila kombinovaný přístup, spojující kvalitativní a kvantitativní výzkum. Kvalitativní data byla získána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tureckými výrobci vína (n = 5) a českým odborníkem. Kvantitativní data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku (n = 105). Komplexní literární rešerše pomohla prozkoumat současnou situaci vinařského turismu v obou zemích. Studie zkoumala vinařský cestovní ruch v Turecku a v České republice, s důrazem na spolupráci mezi výzkumníky a praxí. Poukázala na důležitost zachování kultury, přijímání udržitelných postupů a vytváření jedinečných zážitků, aby tyto země byly pozicionovány jako přední destinace pro milovníky vína po celém světě.
Návrh komunikační strategie pro vybraný podnik
Novotná, Vanesa
NOVOTNÁ, V. Návrh komunikační strategie pro vybraný podnik. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou zákazníků vinařského podniku, která vede k navržení marketingové strategie vedoucí k dostání podniku do pově-domí potenciálních zákazníků a následného dosažení zisku. K analýze zákazníků bylo využito dotazníkové šetření, k analýze vybraného vinařství sběr sekundár-ních dat za pomoci hloubkového rozhovoru s majitelem. Po vyhodnocení byla na-vřena vhodná komunikace vedoucí k dosažení stanovených cílů.
Marketingová strategie pro vybraný vinný bar
Jakubčíková, Nela
Tato bakalářská práce se zabývá zefektivněním činnosti podniku na trhu ve vinařském odvětví. Cílem práce je návrh nové marketingové strategie, jež napomůže získat nové zákazníky a zvýšit loajalitu těch stávajících, tím zároveň navýšit tržby vybraného podniku. K získání dat pro analýzu bylo využito dotazníkového šetření, který byl následně doplněn rozhovory s majitelem a zaměstnanci. Po zpracování dat získaných z dotazníku byla navržena vhodná doporučení doplněná konkrétními návrhy.
Dopad pandemie COVID-19 na vinařství a jeho subjekty na Znojemsku
Kochan, Daniel
Bakalářská práce se věnuje dopadům pandemie COVID-19 na vinařství a jeho subjekty na Znojemsku. Teoretická část je věnována představení vinařského sektoru a celkovému procesu přípravy vína od sklizně po prodej finálního produktu. Dále se věnuje představení problematiky pandemie COVID-19 a vlivu na vinařství a jeho subjekty v podobě vinařského cestovního ruchu. Následně jsou představeny problémy, se kterými se potýkaly státy jako Francie, Španělsko a Itálie, kteří jsou světovou špičkou mezi vinaři. Závěrem teoretické části je představeno počínání Českého vinařství s problémy, které pandemie do země přinesla a rozdělení státu na jednotlivé vinařské podoblasti. Praktická část je tvořena vlastním výzkumem, který vychází z analýzy veřejně dostupných dat Ministerstva zemědělství, Vinařského fondu a Znojemské besedy. Následně je výzkum podpořen kvalitativním šetřením, které bylo vytvořeno na základě polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s aktéry, kteří zastávají odlišné pozice mezi vinaři dle velikosti podniku. Na základě výzkumu byly vytvořeny ukazatele dopadů na vinařský sektor, které jsou obohaceny o výpovědi jednotlivých aktérů. Jednotlivá zkoumaná vinařství zaznamenala negativní vliv na jejich finance a prodej vína do gastronomie. Respondenti se shodli na negativním vlivu z hlediska vinařského cestovního ruchu a v případě velkých vinařství i s přerušenými plány na rozšíření podniku.
Limity a bariéry podnikání vinařů v cestovním ruchu na jižní Moravě
Rampáčková, Natálie
Rampáčková, N. Limity a bariéry podnikání vinařů v cestovním ruchu na jižní Moravě. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá limitujícími faktory a bariérami rozvoje vinařské-ho cestovního ruchu na jižní Moravě. Hlavním cílem této práce je zjištění současných bariér z pohledu potencionálních a již existujících vinařů v podnikání ve vinařské turistice, následné vyhodnocení současného stavu a doporučení, která vycházejí z dotazníkového šetření.
Propagace vinařské turistiky v Jihomoravském kraji
Novotná, Simona
Tato bakalářská práce se zaměřuje na propagaci vinařské turistiky v Jihomoravském kraji se zaměřením na tištěné propagační materiály. V aktuální době se každý den využívá online prostředí, a proto se tato práce soustředí na tištěnou formu, zdali neubývá na její relevantnosti. Cílem této práce je vymezit relevantnost tištěných propagačních materiálů vinařské turistiky. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda s použitím polostrukturovaných rozhovorů. Analytická část zahrnuje obsahovou analýzu a následně analýzu odpovědí z rozhovorů. V diskusi jsou rozebrány výzkumné otázky, které pomáhají vymezit stanovený cíl. Na základě analýzy odpovědí a výzkumných otázek bylo zjištěno, že tištěné propagační materiály ve vinařské turistice jsou stále relevantní. Vzhledem k tomu, že se začíná do popředí dostávat forma online, měly by se všechny subjekty, které tištěné materiály tvoří, začít přizpůsobovat i této formě materiálů. Na základě výsledků bylo prezentováno několik návrhů.
Trvale udržitelný rozvoj vinařského cestovního ruchu na jižní Moravě
Večeřová, Lucie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Holešinská, Andrea (oponent)
Cestovní ruch, fenomén dnešní doby, se dynamicky rozvíjí. Díky zvyšujícímu se množství disponibilních finančních prostředků a přibývajícímu fondu volného času rostou nároky návštěvníků na komplexní produkt destinace. V té souvislosti se zvyšuje nejen konkurence mezi regiony, ale také tlak vyvíjený na potenciál destinace. Ve snaze minimalizovat negativní dopady aktivit cestovního ruchu na oblast, zároveň v ní zachovat moderní životní standardy a umožnit její rozvoj vznikly měkké formy cestovního ruchu. Ty bývají díky své podstatě řazeny mezi prvky udržitelného rozvoje. Nicméně měkké formy jsou více než formy tradiční založeny na unikátním destinačním potenciálu, atmosféře a přirozeném prostředí. Proto i jejich aktivity musí být rozvíjeny udržitelným způsobem a to minimálně stejně intenzivně jako ostatní formy cestovního ruchu. V práci je rozvíjena problematika implementace prvků udržitelného rozvoje na aktivity vinařského cestovního ruchu v jihomoravské destinaci na pozadí proklamace strategických dokumentů a studií zkušenějších zahraničních vinařských destinací. Smyslem je přispět rozvoji regionu jižní Moravy k udržitelnosti prostřednictvím péče o předpoklady vinařského cestovního ruchu.
Vinařský cestovní ruch v oblasti Čechy
Motlochová, Sandra ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Raška, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá relativně novým odvětvím cestovního ruchu - vinařským cestovním ruchem. Ten představuje šetrnou formu cestovního ruchu, která se rozvíjí v návaznosti na trend udržitelnosti. V rámci analýzy literatury je diskutován výzkum vinařského cestovního ruchu. V souvislosti se zahraničními zkušenostmi je zkoumáno, zdali je tato forma cestovního ruchu skutečně tak šetrná, jak je proklamováno. V praktické části předkládané práce je věnována pozornost vinařskému cestovnímu ruchu v Česku, s důrazem na vinařskou oblast Čechy. Na příkladech měst Mělník, Litoměřice a Most je hodnocen současný stav tohoto odvětví a jeho rozvojový potenciál. Důraz je kladen na produkty vinařského cestovního ruchu, které jsou pro tato města vhodná (vinobraní, vinařské akce a festivaly, přehlídky a soutěže vín apod.). V neposlední řadě je v práci zmíněna vzrůstající poptávka a potřeba po koordinovaném řízení rozvoje regionu (destinačním managementu).
Vinařský cestovní ruch v oblasti Čechy
Motlochová, Sandra ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Raška, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá relativně novým odvětvím cestovního ruchu - vinařským cestovním ruchem. Ten představuje šetrnou formu cestovního ruchu, která se rozvíjí v návaznosti na trend udržitelnosti. V rámci analýzy literatury je diskutován výzkum vinařského cestovního ruchu. V souvislosti se zahraničními zkušenostmi je zkoumáno, zdali je tato forma cestovního ruchu skutečně tak šetrná, jak je proklamováno. V praktické části předkládané práce je věnována pozornost vinařskému cestovnímu ruchu v Česku, s důrazem na vinařskou oblast Čechy. Na příkladech měst Mělník, Litoměřice a Most je hodnocen současný stav tohoto odvětví a jeho rozvojový potenciál. Důraz je kladen na produkty vinařského cestovního ruchu, které jsou pro tato města vhodná (vinobraní, vinařské akce a festivaly, přehlídky a soutěže vín apod.). V neposlední řadě je v práci zmíněna vzrůstající poptávka a potřeba po koordinovaném řízení rozvoje regionu (destinačním managementu).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.